Det kan bero på olika saker. Ibland gör till exempel tekniska problem med avfallsbilen, begränsad framkomlighet på grund av vägarbeten eller sjukdomar att avfallet inte kan hämtas på utsatt dag. Då meddelar vi oftast detta via vår hemsida och ibland via sms. Om dina kärl inte blivit tömt, låt dem stå kvar så kommer avfallsbilen så snart det är möjligt. Dröjer det flera dagar, kontakta oss gärna.
Det kan även bero på att det varit svårt för chauffören att komma fram till kärlen. Det är viktigt att se till att kärlen inte är blockerade av något samt att det under vintertid är halkbekämpat fram till kärlen. Vägen är chaufförens arbetsplats och det är alltid chauffören som avgör om en väg är farbar eller ej. Chauffören kan aldrig tvingas till att ta risker eller köra på en väg som hen bedömer inte är framkomlig.
För att underlätta hämtningen av ditt hushållsavfall, tänk på att:
Har du sålt din fastighet ska du göra en flyttanmälan och då övertar de nya ägarna abonnemanget.
Kontakta kundtjänst vivab@vivab.info så hjälper vi dig att få ett nytt lock, hjul eller om det behövs ett nytt kärl
Ange vilken kommun och adress det gäller så hjälper vi dig.
Skriv gärna ditt kundnummer så underlättar det vid orderhanteringen.